neděle 1. února 2015

Já to dám. Bez sladkostí.

Protože chci. Chci se cítit zdravě, mít energii a chci to zažít aspoň na chvíli, abych mohla porovnat jaké to je cítit se úplně fit vs. cítit se skvěle, když si dávám něco dobrého (a vzápětí...).
Mám před sebou posledních 10 dní z výzvy Whole 30 a rozhodla jsem se, že už mi to za to stojí, že se do toho opřu. Ne, že bych doteď během těch 20 dní snědla gram rafinovaného cukru - to ne, ale cpala jsem se trochu nezřízeně sušeným ovocem, banánovým smoothie a datlemi, což je sice v paleo "povoleno", nicméně výzva Whole 30 by měla být zcela bez sladkých chutí, aby člověk zabil "cukrového démona". A že ten můj je opravdu vypasený, dobře živený od dětství a má tuhý kořínek!!! (A ne, nemám 100kg, i 50kg člověk může mít v puse desetkrát denně něco sladkého:)
Těch 30 dní bylo na mě moc, ale teď, když už mám posledních deset to vidím jako splnitelné...
Strašně moc chci zjistit, jestli bych se dokázala dostat do stavu, kdy bych nebyla závislá na sladkém! Připadám si už opravdu jako feťák, když po každém jídle kroužím kolem kuchyně a jediné, na co jsem schopná myslet je, co bych si tak dala dobrého... Malého... Jenom kousíček... A dost! Končím, chci být svobodná - bez závislosti na sladkém, takže deset dní nevezmu do pusy nic sladkého, pak se uvidí. Kdo do toho jde se mnou?

Uf, možná je to takhle přece jen jednodušší - radikálně se rozhodnout, než denně kroužit kolem sladkostí a přemýšlet, která bude ta moje dnešní jediná - přesně jak píší Hartwigovi v knize, podle které to celé dělám - Jídlo na prvním místě. Je to skvělá koučovací kniha ke zdravému životu mimochodem.

6 komentářů:

  1. To jsem zvědavá :-) Jestli člověk může "zabít cukrového démona" tím, že přestane sladké chutě vůbec podporovat...
    Já spíš myslím, že ne, že člověk na ně bude mít ještě větší chuť. Ale třeba se mýlím, to mě zajímá.
    Když já jsem se loni rozhodla se sladkým skončit (https://zitjak.wordpress.com/2014/05/20/proc-jsem-se-rozhodla-vyprdnout-na-sladkosti/) a sepsala si na blog 11 důvodů, proč přidaný cukr fakt ne (https://zitjak.wordpress.com/2014/05/24/11-x-proc-je-lepsi-se-vyhnout-pridanym-cukrum/), tak myslím, že nejvíc mi pomohlo to, že jsem na sladké chutě nezanevřela, ale přidala (podle té čínské medicíny) té sladké ještě víc... ale v podobě zvýšeného příjmu obilovin v různých podobách. Případně sladkého ovoce. A musím říct, že jsem tenkrát na sladkosti přestala mít úplně chuť. Pak tedy přišly Vánoce... bohužel. Naskočit zpět do rozjetého rychlíku není jednoduché :-((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem potřebovala, takovýho rejpala:))) Ne, vážně, díky za odkazy, prošla jsem je. Čínský medicíně tak nějak důvěřuju odjakživa, ale whole 30 je pro mě zajímavá velmi věrohodná novinka, tak to prostě zkoušim... Jinak jsem s paleem koketovala už kolem prosince a zjistila jsem, že Vánoce mě nijak nerozhodily co se sladkostí týká - nějak mi to přišlo všechno na jedno brdo - hory cukru, tuku a mouky. Jenže, kdyby se místo cukroví jedla třeba nutela, to už by bylo se mnou horší... (Naštěstí jsem se nedávno poučila o aféře s palmovým tukem a nutela mi díky tomu taky zhočkla na jazyku..)

      Vymazat
  2. Máš můj neskonalý obdiv! Co já bych dala za to, kdybych se k ukojení chuti na sladké spokojila jen s ovocem! Většinou po večerech (pokrytecky - když dítě spí) končím u něčeho sladkého, co - rozumem - jíst nechci, ale závislost je prostě silnější a i když to sama většinou nekupuju, docela pravidelně se u nás takové věci objevují z jiných zdrojů. Tak jsem zvědavá na report po těch deseti dnech! Držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím není co obdivovat, hele:)) Je to JEN 30 dní a v rámci toho jsem měla být bez sladkých chutí úplně - a já místo toho až posledních 10, takže je to lepší než nic, ale ne úplně podle ozkoušených pravidel, čímž to nemusí tak silně zafungovat.. No uvidíme, každopádně už i tohle je na mě mega výkon, na který budu dlouho vzpomínat:)

      Vymazat
  3. Timto Vam dekuji za minuly prispevek, inspirace neni nikdy dost! Skoda, ze tady nesezenu ten Apetit, ziju v zahranici, ale zkusim to...
    Ja jsem veliky cukrozrout, ale v ramci Whole30 jsem vysadila sladke i "sladke" uplne. Ovoce zarazuji opravdu vyjimecne a myslim, ze prave proto me vubec mlsna nehoni (a to chystam a serviruji svym zackum obedy a svaciny vselijakych chuti a vuni).
    Jsem zatim v polovine, takze nejasam predcasne. Taky jsem si jista, ze az postupne budu pridavat ostatni potraviny, nejspis sklouznu ke starym navykum. Jidlo mam proste moc rada...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja se pokusim vám ty recepty napsat. A s tim navratem ke starym zvykum - jsem taky zvedava, co se mnou udela pocit "pročištěnosti" na konci, jak moc skvělý bude a jestli převáží nad chutěma.. A taky záleží, co s náma udělá postupné opětovné zavádění potravin a naše pocity po nich.. Mám dojem, že to bude to nejsilnější..

      Vymazat